Η διατροφολόγος Ζωή Σαμαρά υποδεικνύει τα βασικά συστατικά της διατροφής που θα σε κρατάει- προληπτικά- περδίκι.

 

Φάε καλά για να μην αρρωστήσεις”.

Δεν ξέρω αν σου το έλεγε κι εσένα η μαμά σου, αλλά εγώ το ακούω ακόμα και σήμερα να δίνεται ως συμβουλή. Γενικώς επικρατεί η άποψη πως αν τρώμε πολύ θα προλάβουμε ή θα θεραπεύσουμε ένα κρυολόγημα. Η αλήθεια είναι πως η λύση δε βρίσκεται στην ποσότητα του φαγητού, αλλά στην ποιότητά του. Υπάρχουν συγκεκριμένα συστατικά στα τρόφιμα που φαίνεται πως βοηθάνε στην ενίσχυση της λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος.

Βιταμίνη Α

Η βιταμίνη Α διατηρεί ακέραιο το δέρμα και τους ιστούς στο γαστρεντερικό και το αναπνευστικό σύστημα. Επίσης, ενισχύει την παραγωγή Τ τα Β- λεμφοκυττάρων.

Θα τη βρεις: Στα καρότα, στις πατάτες, στα βερίκοκα, στα αυγά, στις κόκκινες πιπεριές,  στο σπανάκι.

Βιταμίνη C

Η πρώτη βιταμίνη που σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς «κρυολόγημα». Πόσοι από εμάς δεν έχουμε δεχθεί με το ζόρι ένα φυσικό χυμό πορτοκάλι, όταν ήμασταν άρρωστοι. Φυσικά και βοηθάει! Το θέμα είναι όμως πως βοηθάει στην πρόληψη και όχι στην αντιμετώπιση του κρυολογήματος, διεγείροντας το σχηματισμό των αντισωμάτων. Άρα πίνοντας χυμό πορτοκάλι, αφού ήδη έχεις αρρωστήσει, δε θα έχει αποτέλεσμα.

Θα τη βρεις: Σε όλα τα εσπεριδοειδή, στις φράουλες, στις κόκκινες πιπεριές, στην ντομάτα.

Βιταμίνη Ε

Η πλέον αντιοξειδωτική βιταμίνη. Καταπολεμάει τη δημιουργία ελευθέρων ριζών, μειώνοντας το οξειδωτικό stress.Με αυτό τον τρόπο, διατηρεί ακέραιο τον οργανισμό, ώστε να μην είναι επιρρεπής σε λοιμώξεις.

Θα τη βρεις: Στους ξηρούς καρπούς, στο αβοκάντο, στο ελαιόλαδο και σε άλλα φυτικά λάδια.

Ψευδάργυρος

Βοηθάει στην επούλωση των πληγών, που είναι δίοδοι λοιμώξεων και ενισχύει την ορθή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, μέσω της αύξησης παραγωγής των Τ- λεμφοκυττάρων.

Θα τον βρεις: Στα κρέατα, τα ψάρια και τα θαλασσινά, στα γαλακτοκομικά.

Για περισσότερα εδώ