Όταν το ”meraki” παίρνει σάρκα και οστά. Όταν η Άντυ Σκαράκη και η Ελίνα Μαυρομάτη συναντήθηκαν.

Η Άντυ Σκαράκη είναι φοιτήτρια αρχιτεκτονικής. Η Ελίνα Μαυρομάτη είναι μουσειολόγος. Οι δυο τους είναι καλές φίλες και το βασικό κοινό τους χαρακτηριστικό είναι η έμφυτη τάση προς τη δημιουργία. Αυτό είναι και το μεράκι τους, το οποίο μετέφρασαν και του έδωσαν σάρκα και οστά, διοχετεύοντας το ταλέντο, τις γνώσεις και την αισθητική τους σε ένα εξαιρετικό brand με χειροποίητες δερμάτινες τσάντες. ”Meraki” το όνομα του εγχειρήματος που ξεκίνησαν οι δυο τους, συνδυάζοντας την πρακτικότητα με την αισθητική.

Από την πρώτη φορά που θα δεις μία τσάντα Meraki, αντιλαμβάνεσαι ότι ο μινιμαλισμός είναι το στοιχείο τους. Η τσάντα προσεγγίζεται από δύο οπτικές, τόσο από την αισθητική όσο και από την πρακτική και χρηστική πλευρά, ενώ τα εμβόλιμα στοιχεία, όπως η χαρακτηριστική μπάρα που θα δεις να υπάρχει σε κάθε τσάντα δεν έχουν μόνο αισθητική σημασία αλλά και λειτουργική.

Μιλώντας μαζί τους, προφανώς και ρώτησα την ιστορία πίσω από το brand «meraki». Από το όνομα και μόνο αντιλαμβάνεσαι την ιδιαίτερη προσέγγιση που έχουν, η οποία συνεχίζεται και στην ονοματοδοσία της κάθε τσάντας. «Πρωταρχικός στόχος αυτής της προσπάθειας ήταν η συλλογή που θα παρουσιάσουμε να έχει συνοχή και συνέχεια. Έτσι, κάθε σχέδιο, δανείζεται το όνομά του, αλλά και πολλές φορές εμπνέεται από αμετάφραστες λέξεις από όλον τον κόσμο. Ακολουθώντας αυτή την λογική και θέλοντας να αναδείξουμε τον ελληνικό χαρακτήρα του brand, το ονομάσαμε Meraki, εκφράζοντας έτσι το πάθος, την επιμέλεια και την αφοσίωση που μας προκαλεί», σημειώνουν η Άντυ και η Ελίνα και αποδεικνύουν ότι πρόκειται για ένα καταστρωμένο σχέδιο κι όχι για μία αυθόρμητη απόφαση που προήλθε από έμπνευση της στιγμής.

 

Αναρωτήθηκα όμως γιατί να ξεκινήσουν, σχεδιάζοντας τσάντες; Η επαγγελματική φύση της καθεμίας παραπέμπει σε άλλη κατηγορία. Ωστόσο, έχουν μία πολύ καλή εξήγηση να δώσουν για την επιλογή αυτή και μάλιστα δυσκολεύει λίγο το εγχείρημά τους, κάνοντας την πρόκληση ακόμα μεγαλύτερη.

“Βασικό κίνητρο για τη δημιουργία του brand ήταν η ανταπόκριση στην προσωπική μας ανάγκη για μια ποιοτική δερμάτινη τσάντα με καθαρές γραμμές και ιδιαίτερο σχεδιασμό, μια ανάγκη που πιστεύουμε ότι έχει δημιουργηθεί σε πολλές σύγχρονες γυναίκες”

Για περισσότερα εδώ