Υιοθέτησε αυτές τις έξυπνες καθημερινές συνήθειες που σύμφωνα με έρευνες μπορεί να σε βοηθήσουν να ζήσεις περισσότερα, καλύτερα και πιο ευτυχισμένα χρόνια.

 

Αν θέλεις να βελτιώσεις την καθημερινότητα σου και να έχεις περισσότερη ενέργεια, όμορφη διάθεση και, τελικά, ακόμα καλύτερη υγεία, ανακάλυψε παρακάτω μερικές συνήθειες που μπορείς να υιοθετήσεις.

1. Πιες ελαφρύ γάλα αντί για άπαχο

Καμία γυναίκα που σέβεται τον εαυτό της και τη γραμμή της δε θα διανοηθεί να παραγγείλει τον καφέ της χωρίς άπαχο γάλα! Όμως οι επιστήμονες έχουν αρχίσει να αμφισβητούν σοβαρά τα οφέλη του αποβουτυρωμένου γάλακτος στην υγεία μας. Η αντικατάσταση του ημιαποβουτυρωμένου με πλήρως αποβουτυρωμένο γάλα δεν έχει σχετιστεί με απώλεια βάρους, ενώ σε μελέτες που έγιναν σε παιδιά διαπιστώθηκε ότι όσα έπιναν γάλα με 0% λιπαρά ήταν πιο πιθανό να πάρουν βάρος συγκριτικά μ’ εκείνα που έπιναν πλήρες.

Μια πιθανή εξήγηση είναι ότι το πιο παχύ γάλα αυξάνει τον κορεσμό και μειώνει τις πιθανότητες να φας κάτι λιπαρό αργότερα. Προτίμησε γάλα με 1,5-2% λιπαρά, θεώρησέ το όμως ως μέρος του σνακ σου, όχι ως το ρόφημα που συνοδεύει το σνακ. Το πλήρες γάλα (146 θερμίδες και σχεδόν 8 γραμμάρια λιπαρά το ποτήρι) είναι αρκετά πλούσιο, παραμένει όμως πιο υγιεινό από 1 φλιτζάνι γάλα 0% μαζί με 2 μπισκότα (239 θερμίδες και 9 γραμμάρια λιπαρά).

2. Μην πλένεις το κοτόπουλο

Περίπου το 90% των ανθρώπων που μαγειρεύουν πιστεύουν πως το πλύσιμο του κοτόπουλου το κάνει πιο καθαρό, πιο ασφαλές και πιο υγιεινό. Αποδεικνύεται ωστόσο πως αυτό δε θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την αλήθεια – και πρόσφατα, οι ειδικοί ασφάλειας τροφίμων από το Πανεπιστήμιο Ντρέξελ δημιούργησαν μία εκστρατεία εξηγώντας το γιατί. Όταν πλένουμε προσεκτικά το κοτόπουλο, εξαπλώνονται παθογόνα βακτήρια, όπως η σαλμονέλα. Μικροσκοπικά σταγονίδια μπορεί να μεταφέρουν τα μικρόβια έως και 10 μέτρα μακριά από το νεροχύτη, μολύνοντας τρόφιμα, μαχαιροπίρουνα, πάγκους, καρέκλες, τα ρούχα, τα χέρια και το δέρμα σου. Το μόνο που μπορεί να σκοτώσει αυτά τα μικρόβια (και να κάνει τη μαγειρική σου πιο ασφαλή) είναι να μαγειρεύεις σε υψηλές θερμοκρασίες.

Μαγείρεψε το κοτόπουλο χωρίς να το πλύνεις ή καθάρισέ το ταμποναριστά με στεγνό χαρτί κουζίνας που, σε αντίθεση με το πλύσιμο, δεν εξαπλώνει τα βακτήρια στον αέρα
(απλώς θυμήσου να πετάξεις κατευθείαν το χαρτί στα σκουπίδια).

3. Φάε αλμυρό πρωινό

Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία συστήνει στις γυναίκες να περιορίσουν την κατανάλωση της ζάχαρης στις 100 θερμίδες τη μέρα ή περίπου σε 6 κουταλάκια του γλυκού. Φαίνεται εφικτό, σωστά; Κι όμως, συνήθως τρώμε πολύ περισσότερη και μάλιστα πριν καν φύγουμε το πρωί από το σπίτι! Ο λόγος είναι ότι οι νιφάδες και τα μείγματα δημητριακών που πολλοί προτιμάμε στο πρωινό μπορεί να περιέχουν έως και 5 κ.γ. ζάχαρη (τα σάκχαρα από το γάλα προσθέτουν το ισοδύναμο άλλων δύο).

Εάν αντικαταστήσεις το γλυκό με αλμυρό πρωινό με αβγά (με μπέικον γαλοπούλας ή ομελέτα με μπρόκολο), θα προσλάβεις πέντε με έξι φορές λιγότερη ζάχαρη απ’ ό,τι αν αποφάσιζες να κόψεις τη ζάχαρη από τον καφέ σου (παρότι μπορείς να κάνεις και τις δύο αλλαγές!).
Bonus: Η επιπλέον πρωτεΐνη θα σε κρατήσει για περισσότερη ώρα χορτάτη…

4. Φτιάξε τον καφέ σου στο σπίτι

Έχεις σκεφτεί ποτέ γιατί ο καφές που αγοράζεις από την καφετέρια είναι συνήθως πιο εύγευστος από αυτόν που φτιάχνεις στο σπίτι; Ίσως επειδή εκεί μπορείς να του προσθέσεις σαντιγί, σιρόπι σοκολάτας ή να τον συνοδέψεις με ένα ντόνατ!

«Φρόντισε να ετοιμάζεις μόνη τον καφέ σου και δε θα γλιτώσεις μόνο χρήματα αλλά και θερμίδες» τονίζει ο Gregory J.E. Ladas, συγγραφέας του βιβλίου The Couch Potato Diet.

Εάν δεν έχεις χρόνο να φτιάξεις τον καφέ σου στο σπίτι, τουλάχιστον παράγγειλέ τον σκέτο και αρκέσου σε ένα απλό εσπρέσο ή φίλτρου. Όσοι έχουν υφή γρανίτας και γεύση καραμέλας ή σοκολάτας (δηλαδή σιρόπι) μπορεί να περιέχουν περισσότερες θερμίδες απόένα μικρό μάφιν!

Για τισ υπόλοιπες συνήθειες εδώ