Η μαύρη πλευρά της διατροφής είναι εξαιρετικά ωφέλιμη.

Βάλε μαύρο στο πιάτο σου να δεις καλό. Οι φυτικές τροφές, στην πιο σκούρα τους εκδοχή δεν αποτελούν απλά ένα διατροφικό trend. Το χρώμα τους μαρτυρά πολλές φυτικές χρωστικές ουσίες, για την ακρίβεια ανθοκυανίνες κι αυτό με τη σειρά του αυξημένη αντιοξειδωτική δράση, ισχυρότερη από εκείνη της αντίστοιχης, ανοιχτόχρωμης βερσιόν τους.

Συγκεκριμένα οι ανθοκυανίνες, συνιστούν μία κατηγορία φυτοχημικών με εξαιρετικές καλές επιπτώσεις στην υγεία. Η δράση τους αντανακλάται και μέσα από την κατανάλωση των παρακάτων μαύρων σαν κάρβουνο τροφών, οι οποίες ξεχωρίζουν και για μερικούς ακόμα σημαντικούς λόγους.

Μαύρα μούρα

Όλα τα χρώματα των μούρων είναι ευεργετικά. Συγκεκριμένα, τα πιο σκούρα απ’ όλα μειώνουν τον αριθμό των λιπωδών κυττάρων στο σώμα έως και 73%, εμποδίζοντας παράλληλα τη δημιουργία νέων αυτού του είδους, εξ ου και θεωρούνται ως μία από τις καλύτερες φυτικές αδυνατιστικές τροφές. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό, αφού τα μαύρα μούρα διαθέτουν πολυφαινόλες σε υψηλή περιεκτικότητα, οι οποίες δρουν υπέρ της καρδιάς, του εγκεφάλου και του δέρματος, αλλά κατά του διαβήτη τύπου 2.

Μαύρες φακές

Τις κλασικές φακές τις αγαπάς και τις εμπιστεύεσαι στη διατροφή σου, αφού μεταξύ άλλων δίνουν σίδηρο, φώσφορο, πρωτεϊνη και σύμπλεγμα βιταμινών Β. Ωστόσο, η μαύρη εκδοχή τους, γνωστή και ως μπελούγκα, «οι φακές χαβιάρι» είναι συνήθως βιολογικής καλλιέργειας. Δεν τρώγονται τόσο ως σούπα, αλλά συνδυαστικά με ρύζι ή βρασμένες μέσα σε πλούσια σαλάτα. Όπλο υπέρ του ανοσοποιητικού και κατά της κακής χοληστερόλης, οι μπελούγκα είναι εξαιρετικά πλούσιες σε σίδηρο (μία κούπα αντιστοιχεί σε 8 mg σίδηρο), χωνεύονται πιο εύκολα από την κλασική καφέ.

Για την τρίτη τροφή εδώ