Τροφές που είναι στην εποχή τους κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών και βελτιώνουν τη διάθεση.

Εσπεριδοειδή

Πορτοκάλια, μανταρίνια, λεμόνια, γκρέιπφρουτ και γενικά όλα τα εσπεριδοειδή είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ και βιταμίνη C. Ίσως γνωρίζεις ότι όσοι έχουν έλλειψη βιταμίνης C έχουν περισσότερες πιθανότητες να πάθουν κατάθλιψη ή να νιώθουν συνέχεια κουρασμένοι. Επειδή η συγκεκριμένη βιταμίνη καταστρέφεται σε μεγάλες θερμοκρασίες, προτίμησε να τρως αυτά τα φρούτα ωμά.

Μανιτάρια

Το χειμώνα είναι η εποχή των μανιταριών που περιέχουν δύο πολύ σημαντικές βιταμίνες του συμπλέγματος Β, τη νιασίνη και τη ροβοφλαβίνη, οι οποίες βελτιώνουν τη διάθεση. Επιπλέον, περιέχουν βιταμίνη D, την οποία όπως και ο ανθρώπινος οργανισμός συνθέτουν όταν εκτίθενται στον ήλιο. Η έλλειψη βιταμίνης D συνδέεται με την κατάθλιψη. Δοκίμασε να τρως μισό φλιτζάνι την ημέρα –ιδιαίτερα άγρια μανιτάρια που περιέχουν ακόμη περισσότερη βιταμίνη D.

Λαχανικά με σκούρα πράσινα φύλλα

Τα λαχανικά αυτά, όπως σπανάκι, λαχανίδα, σέσκουλα είναι στην καλύτερη εποχή τους κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών. Είναι πλούσια σε κάλιο, μαγνήσιο και ασβέστιο που εξασφαλίζουν ποιοτικό ύπνο, επανορθώνουν τους κουρασμένους μύες και συμβάλλουν στη ρύθμιση των ορμονών του στρες. Όλοι αυτοί οι παράγοντες είναι σημαντικοί για να έχουμε καλή διάθεση. Προσπάθησε να τρως 1-2 φλιτζάνια την ημέρα, κατά προτίμηση ωμά.

Καρύδια

Τα καρύδια, ένας καρπός που τιμάται ιδιαίτερα στα χριστουγεννιάτικα γλυκά όπως τα μελομακάρονα και οι δίπλες, περιέχουν ωμέγα-2 λιπαρά οξέα, τα οποία βελτιώνουν τη διάθεση. Επίσης, σας βοηθάνε να κοιμάστε καλύτερα -έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Nutrition το 2005 διαπίστωσε ότι περιέχουν μελατονίνη, την ουσία που είναι απαραίτητη για καλό ύπνο. Προσοχή όμως, επειδή έχουν πολλές θερμίδες, μην παρασυρθείτε και φάτε πολλά. Μια μερίδα είναι περίπου 45 γραμμάρια, δηλαδή μια μικρή χούφτα.

Για περισσότερες τροφές εδώ!